آخرین مطالب

قبل از فروش گوشی اندروید چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

قبل از فروش گوشی اندروید چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

 

این روزها تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و برای از قافله عقب نماندن عاشقان تکنولوژی مجبورید هزینه کنید و گجت خود را تغییر دهید . حتی اگر چند نرم افزار ساده کار شما را راه می اندازند بازهم عملکرد خصمانه شرکت های تولید کننده این نرم افزارهاست که با انتشار ورژن های جدیدتر نرم افزار خود و استفاده از قدرت سخت افزاری بالاتر یا ورژن های بالاتر اندروید شما را مجبور به استفاده از گجت های جدیدتر می کنند .

ادامه مطلب . . .

 

 

فروش گوشی اندروید

گران بودن تکنولوژی جدید شما را مجبور می کند در هر مرحله با تعویض به گجت جدیدتر محصول قدیمی خود را بفروش برسانید و ترس از در دسترس قرارگرفتن اطلاعات خصوصی گاهی شما را از فروش گجت قدیمی و تقریبا به درد نخور منصرف می کند . بسیاری افراد تقریبا آماتور راه حل رسیت فکتوری ( بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه ) را راه حل صحیح اطلاعات شخصی می دادند اما در این مقاله ما به شما نشان می دهیم راه های بهتر و مطمئن تری نیز وجود دارد .

همانطور که می دانید در کامپیوترهای خانگی ( پی سی ) و مک ها بعد از حذف اطلاعات از روی هارد دیسک ها فقط نشانه گذاری ها تغییر می کند و در واقع فایل اصلی پاک نمی شود و با برنامه های ریکاوری که در این چند سال اخیر بسیار پیشرفت کردند فایل ها قابل بازگردانی هستند . فکر اینکه همچین چیزی دقیقا روی گجت نیز قابل پیاده سازی است واقعا ما را از فروش گجت نابود می کند و ترجیح می دهیم بیشتر هزینه کرده ولی گجت قدیمی خود را نگه داریم .

 

استفاده از متد رمزگذاری ( encrypt ) 

یکی از شیوه هایی که خود اندروید برای امن کردن اطلاعات درون گوشی پیشنهاد می دهد استفاده از متد رمزگذاری فایل هاست . برای به کار بردن این شیوه ابتدا وارد اپلیکیشن تنظیمات ( Setting ) شوید و سپس بخش امنیتی ( security ) را انتخاب کنید . در این بخش می توانید گزینه رمزگزاری یا Encryption را مشاهده کنید . اما این بخش چیست ؟

برطبق اطلاعاتی که اندروید به ما می دهد متد رمزگذاری همه چیز را شامل می شود ، از اطلاعات تماس گرفته تا دیتاهای صوتی و تصویری ، اپلیکیشن های دانلود شده ، پیام ها ، اکانت های شبکه های اجتماعی گوگل یا یاهو و  ….

 

BNNOORIMG 2780 framedBNNOOR قبل از فروش گوشی اندروید چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

BNNOORAndroid encryption framedBNNOOR قبل از فروش گوشی اندروید چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

اندروید برای بازگشایی هرکدام از این اطلاعات به رمزی که در همین بخش روی گجت خود ست می کنید احتیاج دارد . اما این عملیات بسته به حجم اطلاعات شما تا یک ساعت طول خواهد کشید از آنجایی که حجم پردازش بالاست و مسلما باطری زیادی مصرف می شود اندروید پیشنهاد می کند گجت خود را به شارژر متصل کنید .

اندروید این اطمینان را به ما می دهد که دیتاهای شما فقط درصورت در دسترس داشتن رمز فعلی قابل مشاهده خواهند بود و در نهایت فقط قابلیت حذف را دارند .

اما پیشنهاد ما به شما هنگام فروش چیست؟

بهتر است ابتدا کارت حافظه جانبی را از دستگاه خارج کرده و در جای امن نگهداری کنید . ( اگر این امکان در گوشی شما وجود دارد مطمئنا احتیاجی به فروش کارت حافظه جانبی نیست )

این کار به سبب کمتر شدن دیتای رمزگذاری و افزایس سرعت پروسه رمزگذاری است . سپس از طریق روش بالا شروع به رمزگذاری اطلاعات کنید .

در نهایت در مرحله آخر از یک برنامه پاک کننده حافظه قوی مانند CCleaner کمک بگیرید . این برنامه ها کمک قابل توجهی در حذف مطمئن همه اطلاعات از گجت دارند . 

در مرحله آخر از طریق رسیت فکتوری همه اطلاعات را حذف کنید . ( حتی می توانید عملیات wipe را انجام دهید که کمی تخصصی تر است ) .

خب مراحل به پایان رسید و بعد از فروش مطمئنید حتی با ریکاوری گجت شما فقط اطلاعات رمزگذاری شده با امنیت بالا در اختیار خریدار قرار می گیرد که رمزگشایی آن تقریبا غیر ممکن است .

منبع : predmmondie

 

 

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش